Verzenden & retourneren

Hoeveel verzendkosten betaal ik?

De verzendkosten binnen Nederland, België en Duitsland:

  • Bestelling welke door de brievenbus past: € 3,95 verzendkosten
  • Bestelling met een waarde onder de € 50,- : € 7,95 verzendkosten
  • Bestelling met een waarde boven de € 50,- : GRATIS

De verzendkosten naar Luxemburg:

  • Bestelling ongeacht de waarde : € 9,95 verzendkosten

De verzendkosten naar de Europese landen Estland, Frankrijk, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk en Zweden:

  • Bestelling ongeacht de waarde : € 17,50 verzendkosten

Bestellingen naar andere Europese landen en buiten Europa hebben een aangepast tarief. De tarieven zijn bij ons op te vragen.

 

Wat valt er allemaal onder de verzendkosten?

  • Allereerst natuurlijk de verzendkosten van DPD of Post NL
  • Uiteraard moet een pakket worden verpakt, denk hierbij aan verpakkingsmateriaal zoals dozen, opvulling en natuurlijk plakband om de doos goed te sluiten. ( om kosten te besparen en het milieu te ontzien hergebruiken we zoveel mogelijk onze verpakings materialen)
  • Het inpakken gebeurd door iemand die hier al snel 10 tot 15 minuten per pakket mee bezig is. (order bij elkaar zoeken, verzendetiket maken, administratie, etc.)
  • De door ons verstuurde pakketten worden aangeboden bij een Business point van DPD of Post NL, Elke dag rijd er een auto van onze winkel naar dit adres. Uiteraard rijd deze niet kosteloos.
  • U begrijpt dat er meer bij komt kijken dan alleen de verzendkosten, dit is de reden dat we voor bestellingen onder de € 50,- ( in Nederland) een bedrag van € 7,95 vragen als bijdragen in deze kosten.

 

Hoe snel wordt er geleverd?

Wanneer een product op voorraad is, zullen wij dit direct verzenden zodra de betaling is afgerond. Bestellingen op werkdagen voor 13:00 uur besteld worden, mits op voorraad en betaald, dezelfde dag verstuurd. De bestelling zal de volgende dag bezorgd worden. Producten die wij niet op voorraad hebben, zullen wij z.s.m. leveren. Mocht de verwachte levertijd langer dan een week zijn, zullen we u informeren over de verwachte levertijd. De gemiddelde levertijd van bestellingen ligt rond de 1 a 2 dagen. Producten welke niet op voorraad zijn van o.a. Suunto, Aqualung, Metalsub, Bare en Mares zijn door goede afspraken met de leveranciers vaak de volgende dag bij ons binnen. 

 

Wat gebeurt er als ik producten bestel met verschillende levertijden?

Wij wachten tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer aan u kunnen verzenden. Wilt u een product dat wel op voorraad is liever eerder ontvangen, neemt u dan contact op met ons: info@diveoutlet.nl. Ook hiervoor geld dat als de verwachte levertijd langer als een week is we contact opnemen.

 

Kan ik de status van mijn bestelling volgen?

Op het moment van verzending ontvangt u per e-mail een bericht dat uw bestelling is verzonden. In deze e-mail vindt u tevens de Track and Trace code van de bestelling. Op deze manier kunt u precies zien wat de status van uw bestelling is en waar het pakketje zich bevindt. Ontvangt u een besteling verstuurd via een brievenbus zending dan krijgt u ook een mailtje dat deze verstuurd is maar geen Track en trace code.

 

Wie levert mijn bestelling?

    

Alle leveringen vinden plaats met DPD of PostNL. U heeft twee mogelijkheden voor het afleveren van uw bestelling.

1- op uw huisadres: Zowel DPD als PostNL bezorgen uw bestelling overdag op het door u aangegeven verzendadres. Mocht er niemand aanwezig zijn dan kan de bezorger het pakket proberen aan te bieden bij de buuren. U ontvangt in dit geval een bericht in uw brievenbus. Mocht dit niet lukken, of er is aangeveven dat er niet bij buren geleverd mag worden dan kunt u (bij een PostNL zending) de volgende dag uw bestelling ophalen bij het dichtstbijzijnde postkantoor. Bij een DPD zending kunt u in dit geval een afspraak maken via het, door de bezorger,  achtergelaten formulier.

2- bij het dichtstbijzijnde postkantoor of poststeunpunt: PostNL biedt de mogelijkheid om pakketjes rechtstreeks naar het postkantoor of poststeunpunt te sturen. Geef bij uw bestelling als afleveradres welk postkantoor of poststeunpunt u uw bestelling wilt ontvangen en wij sturen het daar naar toe. U hoeft hiervoor niet thuis te blijven en via het Track en trace nummer kunt u zien wanneer u uw pakket kan ophalen. U dient dit wel extra aan te geven bij opmerkingen bij uw bestelling.

 

Kan ik een bezorgafspraak maken?

Het is helaas niet mogelijk om een bezorgafspraak te maken. We zijn afhankelijk van de chauffeursroute van DPD en PostNL.

 

Hoe wordt mijn bestelling verpakt?

Diveoutlet kiest ervoor om verpakkingsmaterialen zoveel mogelijk te hergebruiken. Door onze doorloopsnelheid van producten krijgen we dagelijks materialen aangeleverd. De verpakkingen waarin onze voorraad geleverd wordt, proberen we zoveel mogelijk te hergebruiken. Uiteraard is dit beter voor het mileu en bespaart het kosten, waardoor we goedkoop kunnen blijven. Bij het verzendklaar maken besteden we veel aandacht aan het juist verpakken en kunt u er vanuit gaan dat de verpakking het bestelde product optimaal zal beschermen tijdens het transport.

 

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Wanneer je niet 100% tevreden bent over je aankoop dan kan je de aankoop tot 14 dagen na ontvangst aan ons retour sturen. In deze periode kun je de bestelling onbeschadigd, ongebruikt en in de originele verpakking terugsturen (indien redelijkerwijs mogelijk). U kunt voor vragen over retourneren ook contact met ons opnemen, bel tijdens openingstijden naar 071-4087776 of mail naar info@diveoutlet.nl.

 

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons: Diveoutlet, Castellumplein 4, 2235 CN, Valkenburg ZH, 071-4087776, info@diveoutlet.nl via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping (PDF of DOC), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. 

 

Gevolgen van de herroeping 

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

 

U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan Diveoutlet, Castellumplein 4, 2235 CN terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

Kosten van retour sturen

U kunt de retourzending naar ons opsturen via ons antwoordnummer (alleen voor zendingen binnen Nederland). Diveoutlet kan de verzendkosten van de retourzending wel in mindering brengen. Dit is afhankelijk per retourzending. Het antwoordnummer vindt u in het modelformulier voor herroeping. Diveoutlet kan kosten in rekening brengen voor waardevermindering als het product gebruikt/beschadigd is. Deze kosten worden apart van de eventuele retourkosten in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag van de bestelling.

 

Heeft u een retourbalie?

U kunt uw producten ook retourneren of omruilen bij onze retourbalie aan het Castellumplein 4, 2235 CN, Valkenburg ZH. Dit kan tijdens onze openingstijden.

 

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Wanneer je een product retour stuurt wordt deze binnen 5 werkdagen in behandeling genomen en verwerkt. Je ontvangt van ons een e-mail wanneer wij de retour hebben verwerkt. Het aankoopbedrag inclusief verzendkosten zal zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de melding dat de consument wil herroepen terugbetaald worden.

 

Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?

Als er iets niet klopt met de bestelling die u heeft ontvangen of (een deel van) uw bestelling is beschadigd, dan kunt u contact met ons opnemen. Wij zullen u dan adviseren wat te doen en u helpen het probleem op te lossen! Bel naar 071-4087776 of mail naar info@diveoutlet.nl. U kunt ook langskomen in onze winkel. Voor een kosteloze retourzending kunnen we je een retouretiket mailen (alleen voor retourzendingen vanuit Nederland). 

 

Heb ik garantie op mijn aangeschafte product?

Ja, voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. De minimale wettelijke garantie is 24 maanden, maar voor veel artikelen is dit langer. Niet helemaal zeker of het defect aan jouw product onder de garantievoorwaarden valt? Neem contact met ons op en we gaan je meteen verder helpen.

 

Klachtenprocedure

Zijn we ergens tekort geschoten? We verbeteren graag onze dienstverlening, dus laat het ons weten. Vertel het ons bij voorkeur per email op info@diveoutlet.nl. Wij zullen zo snel mogelijk met een inhoudelijke reactie komen. Uiterlijk binnen 14 dagen zullen wij een inhoudelijke reactie geven op de klacht. Het is mogelijk om zowel een klacht over een product als over de dienstverlening in te dienen. De klacht kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org. In het geval de ingediende klacht niet naar tevredenheid opgelost kan worden kan je een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel. Ook kan de klacht worden voorgelegd aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

 

Feedback

Bent u tevreden over onze dienstverlening of heb je tips voor ons waarmee we onze dienstverlening kunnen verbeteren? Laat dit weten via een klantbeoordeling op onze speciale feedbackpagina

Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? Ja Nee Meer over cookies »